Events
Eens ingeschreven, kan men registreren voor de events naar voorkeur. Dit voor zover het maximum aantal deelnemers voor de betreffende sessie nog niet is bereikt. De registratie verloopt via de links in het overzicht hieronder. Schrijf zeker in voor de wachtlijst indien een event volzet is. We werken aan oplossingen voor elk event.
Bekijk het programma hieronder en klik om te registreren. Let wel, het is niet mogelijk om in te schrijven voor het traject wegens volzet. Indien je niet bent ingeschreven kan je niet registreren voor een event.
Programma
- Hoe oordelen we over informatie?
- Etnisch-culturele diversiteit
- Third culture kids en hun ontwikkeling begrijpen
- Diversiteitscompetentie-ontwikkeling via dienstverlening en universitaire ontwikkelingssamenwerking
- Hoe toekomstige kleuterleraren voorbereiden op lesgeven in de multiculturele context?
- Meertaligheid in het onderwijs
- Diversiteit & ongelijkheid in het Vlaamse onderwijs
- Gevoelige thema's in een superdiverse klas leren ontmijnen via filosofische dialoog
- Community Service Learning als opstap naar multiperspectiviteit en binnenklasdifferentiatie
- Geen tijd meer voor slappe thee, laten we gaan voor infusion!
- Ervaringsgericht leren binnen Atelier Diversiteit en Grootstedelijke Context
- Docentenhouding - de moraal van het verhaal
- Kritische analyse van multiculturele prentenboeken in de lerarenopleiding
- De emotionele dimensie van leraarschap
- Dekoloniseren kan je leren
- Leerkrachten als actoren van verandering: ontwikkelen van mindsets van (startende) leerkrachten rond diversiteit, inclusie en gelijke kansen
- SIREE, negen leeruitkomsten voor de leraar
- Doe normaal! Etnisch-cultureel handelen in een super diverse context?!
- Projectdag Brussel Beleven

4. Diversiteitscompetentie-ontwikkeling via dienstverlening en universitaire ontwikkelingssamenwerking
- Dinsdag 02/03: 18u30-20u
5. Hoe toekomstige kleuterleraren voorbereiden op lesgeven in de multiculturele context?
- Donderdag 11/03: 13u-14u30
8. Gevoelige thema's in een superdiverse klas leren ontmijnen via filosofische dialoog
- Donderdag 25/03: 10u-11u30
9. Community Service Learning als opstap naar multiperspectiviteit en binnenklasdifferentiatie
- Vrijdag 02/04: 13u-14u30
10. Geen tijd meer voor slappe thee, laten we gaan voor infusion!
- Vrijdag 02/04: 15u-16u30
11. Ervaringsgericht leren binnen 'Atelier Diversiteit en Grootstedelijke Context'
- Maandag 19/04: 18u30-20u
12. Docentenhouding - de moraal van het verhaal
- Dinsdag 20/04: 10u-11u30
- Donderdag 22/04: 10u-11u30
13. Kritische analyse van multiculturele prentenboeken in de lerarenopleiding
- Dinsdag 27/04: 18u30-20u
14. De emotionele dimensie van leraarschap
- Maandag 03/05: 18u-21u
- Woensdag 12/05: 18u-21u
16. Leerkrachten als actoren van verandering: ontwikkelen van mindsets van (startende) leerkrachten rond diversiteit, inclusie en gelijke kansen
- Dinsdag 11/05: 18u30-20u
- Woensdag 12/05: 14u30-16u
18. Doe normaal! Etnisch-cultureel handelen in een super diverse context?!
- Dinsdag 18/05
- 10u-11u30
- 13u30-15u