Ga verder naar de inhoud

Rome is niet gebouwd op één dag maar ook professionalisering verdient de nodige tijd...

Anders dan andere jaren wordt dit jaar niet ingezet op een studiedag maar op een heus professionaliseringstraject. De spreiding en de extra tijd voor reflectie die het oplevert, is een zegen als het gaat over het opleiden van leraren in een etnisch-cultureel diverse samenleving en het in vraag stellen van de ethische beroepshouding van lerarenopleiders. Een aanbod dat ruimte laat om tussentijds na te denken, uit te wisselen en gerichte keuzes voor events stimuleert is op zijn plaats.

Tussen de inspirerende keynotes op de startdag en slotzitting word je meegenomen op een fascinerende leerroute. Relevante kaders en praktijkvoorbeelden dagen je uit jezelf als lerarenopleider in vraag te stellen als geëngageerd professional. We implementeren internationale projecten vanuit een samenwerking met VVOB en koppelen die aan lokale bijdrages.

Pexels fauxels 3184423

Startdag

Op 28 januari vullen we de namiddag met een kick-off die zal raken. Keynotes Bleri Lleshi en professor Orhan Agirdag brengen elk op hun manier een verhaal dat de relevantie van het professionaliseringstraject zal staven. De startdag wordt opgenomen waardoor het missen van dit moment geen drempel vormt voor inschrijving.

Events

Van januari tot juni bieden we een reeks aan seminaries, workshops en sessies aan die er voor zorgen dat je als lerarenopleider up-to-date bent. Je wordt er aan herinnerd wat de uitdagingen op de vloer kunnen zijn en welk onderzoek er naar gebeurd is. Je wordt uitgedaagd na te denken welke plaats jij als lerarenopleider inneemt binnen dit verhaal.

Slotzitting

In dit afsluitende luik pogen we een synthese te maken van het proces dat werd afgelegd. Dit wordt verder gestoffeerd vanuit een keynote van professor Els Consuegra. Tijdens dit interactieve slotstuk maken we de cirkel rond en blikken we terug op een uniek professionaliseringstraject.