Stigmatisering van ADHD
Omgaan met (mede)leerlingen met aandachtsproblemen, hyperactiviteit en impulsiviteit in de klascontext vormt voor alle betrokkenen een uitdaging. De kans is reëel dat er zich een patroon ontwikkelt van subtiele vooroordelen ten aanzien van de leerling met ADHD, met als gevolg een verdere negatieve invloed op de klassfeer en het welzijn van de leerling met ADHD. Aan de hand van destigmatiseringsinitiatieven kan de ontwikkeling van een dergelijk patroon voorkomen of positief gewijzigd worden. Voor de bespreking van de oorzaken en aanpak van stigma’s ten aanzien van ADHD in het secundair onderwijs maken we gebruik van recente inzichten uit wetenschappelijk onderzoek, illustraties van een inleefmoment ADHD, en discussie onder de aanwezigen.
25
gratis voor studenten/personeel KULeuven / associatie
gratis voor studenten/personeel KULeuven / associatie
LIMBOpunten: 5
LIMBOticum
Inschrijven is niet meer mogelijk
Praktische info
29 maart 2022
18:00 - 21:00
JHP 01.22 (Hybrid classroom)
Minderbroedersstraat 8
3000 LEUVEN
Minderbroedersstraat 8
3000 LEUVEN
De leerling en het leren
Lesgever: Karen Sinnaeve, Lien Artois
Andere events die je kunnen interesseren
De leerling en het leren
Jongeren en verkiezingen: de rol van sociale media en de school
15 mei 2024
|
14:00
-
17:00
|
Online
Nog 85 plaatsen voor studenten
Nog 36 plaatsen voor particulieren
Meer over deze opleiding
De leerling en het leren
Leren leren van de topexperten
7 mei 2024
|
18:00
-
21:00
|
Leuven
Nog 90 plaatsen voor studenten
Nog 28 plaatsen voor particulieren
Meer over deze opleiding
De leerling en het leren
Klasmanagement: Situationeel klasgroepen leiden
21 mei 2024
|
14:00
-
17:00
|
Online
Volzet voor studenten
Nog 2 plaatsen voor particulieren
Meer over deze opleiding
De leerling en het leren
Mentaal welbevinden van jongeren 'boosten'. Hoe doe je dat?*
6 mei 2024
|
18:00
-
21:00
|
Online
Volzet voor studenten
Nog 18 plaatsen voor particulieren
Meer over deze opleiding