Ga verder naar de inhoud

Stigmatisering van ADHD

Omgaan met (mede)leerlingen met aandachtsproblemen, hyperactiviteit en impulsiviteit in de klascontext vormt voor alle betrokkenen een uitdaging. De kans is reëel dat er zich een patroon ontwikkelt van subtiele vooroordelen ten aanzien van de leerling met ADHD, met als gevolg een verdere negatieve invloed op de klassfeer en het welzijn van de leerling met ADHD. Aan de hand van destigmatiseringsinitiatieven kan de ontwikkeling van een dergelijk patroon voorkomen of positief gewijzigd worden. Voor de bespreking van de oorzaken en aanpak van stigma’s ten aanzien van ADHD in het secundair onderwijs maken we gebruik van recente inzichten uit wetenschappelijk onderzoek, illustraties van een inleefmoment ADHD, en discussie onder de aanwezigen.

25
gratis voor studenten/personeel KULeuven / associatie
LIMBOpunten: 5
LIMBOticum
Inschrijven is niet meer mogelijk
Inschrijven als particulier

Praktische info

11 oktober 2021
18:00 - 21:00
SW 00.113
Parkstraat 45
3000 Leuven
De leerling en het leren
Lesgever: Karen Sinnaeve & Lien Artois