Ga verder naar de inhoud

Klasmanagement in een (digitale) leeromgeving

Uit het Talisonderzoek (2018) blijkt dat 51% van de Belgische leraren (niet enkel beginnende leraren) klasmanagement benoemen als een bron van stress en zorgen. Tegelijk vraagt de toenemende digitalisering in het onderwijs een vernieuwende aanpak van leraren, wat mogelijk voor bijkomende stress zorgt. Vanuit die combinatie kan je je als leraar de volgende vraag stellen: 'Hoe zorg je voor klasmanagement als die 'klas' niet langer de vertrouwde 'een bord voor de banken binnen vier muren'-omgeving is?’ Over digitaal klasmanagement is nog maar zeer beperkt onderzoek beschikbaar.
Dit leerpad maakt je wegwijs in een aantal basisinzichten over klasmanagement in het algemeen. Deze passen we vervolgens toe op leeromgevingen waarin (voornamelijk) digitaal wordt gewerkt. We reiken je een aantal tips en trics aan om hiermee om te gaan.

60
gratis voor studenten/personeel KULeuven / associatie
LIMBOpunten: 10
LIMBOpad
Inschrijven is niet meer mogelijk

Praktische info

22 april 2024 - 12 mei 2024
0:00 - 23:59
De leerling en het leren
Lesgever: Greet Gevaert & Els Huygens