Ga verder naar de inhoud

Vormgeving van het aanbod

LIMBOevents kunnen verschillende vormen aannemen. Hieronder worden de verschillende soorten events omschreven:

LIMBObatten: Twee (groepen van) mensen gaan na een korte inleiding met elkaar (en de aanwezigen) in debat, ieder krijgt de kans het eigen standpunt toe te lichten en punten van ‘tegenstander(s)’ te weerleggen. Ze verschillen van mening.

LIMBOlectures : Een lezing en een tekst of film over een voor leerkrachten relevant thema staat centraal.

LIMBOraties : Een voor het onderwijs prangend onderwerp wordt door een divers samengesteld panel gemodereerd besproken. De bespreking in het panel wordt voorafgegaan door verschillende perspectieven van experten uit het onderwijsveld.

LIMBOticum : Na een relatief beknopte inleiding worden in een workshop nieuwe vaardigheden, instrumenten of inzichten ingeoefend.

LIMBOticum+ : Sommige onderwerpen vereisen meer en meer divers oefenen. Een LIMBOticum+ neemt een hele dag in beslag, beide delen worden samen gevolgd. Het gaat telkens over het inoefenen van nieuwe vaardigheden, instrumenten of inzichten.

LIMBOpaden: In een digitaal leerpad wordt op heldere wijze een fenomeen, theorie, instelling toegelicht zodat de relevantie ervan voor leraren helder wordt. Het digitale leerpad resulteert in een reflectie-opdracht waarbij de deelnemer geacht wordt de aangebrachte informatie met eigen inzichten en praktijk in verband te brengen.

LIMBOworlds : Op systematische wijze wordt het onderwijssysteem van een land (landengroep) beschreven. Er wordt ingegaan op de structuren, op de contextspecificiteit, op discussiepunten, te verwachten evoluties. Na een inleiding door een (ervarings)deskundige volgt een gesprek met de deelnemers en de taak om vergelijkende inzichten te formuleren.