Ga verder naar de inhoud

Bevrijding in de eeuw van het kind: emancipatie in het methode-onderwijs

In dit event wordt het belang en de betekenis van de notie ‘emancipatie’ in het methode-onderwijs, en de historische voorlopers daarvan, besproken en onderzocht. Het belang van emancipatie voor het onderwijs wordt historisch geduid, en op basis van een meer diepgaande bespreking enkele protagonisten van de reformpedagogiek (i.e. Montessori, Freinet en Steiner) wordt kritisch gereflecteerd over de plaats van deze notie in het methode-onderwijs vandaag.

25
gratis voor studenten/personeel KULeuven / associatie
LIMBOpunten: 6
LIMBOlecture
Inschrijven is niet meer mogelijk
Inschrijven als student / medewerker

Praktische info

01 maart 2022
9:30 - 12:30
Vrij Technisch Instituut Leuven
Dekenstraat 3
3000 Leuven
Onderwijsconcepten en curriculum
Lesgever: Sarah Van Ruyskensvelde