Motiveren tot leren: het ARCS-model
Het event focust op het ontwerpen en/of optimaliseren van de eigen lessen vanuit een motivationele bril: hoe kan je de leerling prikkelen of motiveren om te leren? Hiertoe wordt vertrokken van het ‘ARCS model of Motivational Design’ van Keller. In het event wordt allereerst stilgestaan bij dit theoretisch kader waarna dit raamwerk gehanteerd wordt om concrete casussen te optimaliseren. Het event betreft dan ook een workshop waarbij een actieve medewerking gevraagd wordt.
25
gratis voor studenten/personeel KULeuven / associatie
gratis voor studenten/personeel KULeuven / associatie
LIMBOpunten: 5
LIMBOticum
Inschrijven is niet meer mogelijk
Praktische info
05 november 2021
9:30 - 12:30
Sint-Lodewijkscollege
Magdalenastraat 30
8200 Sint-Andries
Magdalenastraat 30
8200 Sint-Andries
Leeromgevingen en leraarschap
Lesgever: Cato De Baets
Andere events die je kunnen interesseren
Leeromgevingen en leraarschap
Leerkracht-leerlingrelaties bouwen: recent onderzoek en concrete handvaten voor de praktijk
13 mei 2024
|
13:00
-
16:00
|
Leuven
Volzet
Meer over deze opleiding
Leeromgevingen en leraarschap
Solliciteren in het onderwijs
14 mei 2024
|
18:00
-
21:00
|
online
Volzet voor studenten
Nog 8 plaatsen voor particulieren
Meer over deze opleiding
Leeromgevingen en leraarschap
Samen leren in een gedigitaliseerde context: wat, waarom en hoe?
21 mei 2024
|
18:00
-
21:00
|
Online
Nog 86 plaatsen voor studenten
Nog 40 plaatsen voor particulieren
Meer over deze opleiding
Leeromgevingen en leraarschap
ARCS-model
23 apr. 2024
|
18:00
-
21:00
|
Kortrijk
Inschrijven is niet meer mogelijk
Meer over deze opleiding
Leeromgevingen en leraarschap
Effectieve vragen stellen in je klas
6 mei 2024
|
18:00
-
21:00
|
Leuven
Nog 8 plaatsen voor studenten
Nog 4 plaatsen voor particulieren
Meer over deze opleiding
Leeromgevingen en leraarschap
Selecteren van digitale leermiddelen
22 apr. 2024
|
0:00
-
23:59
|
Online
Inschrijven is niet meer mogelijk
Meer over deze opleiding