Ga verder naar de inhoud

De emotionele dimensie van het leraarschap

Goed leraarschap wordt vaak als iets technisch gezien: zolang je maar beschikt over de ‘juiste’ (vak)kennis, sociale en didactische vaardigheden, zal je er wel in slagen om leerlingen tot leren te brengen en zo de onderwijsdoelen te realiseren. Hoe belangrijk deze technische dimensie ook is, toch komt er meer kijken bij ‘goed’ of ‘professioneel’ leraarschap. Twijfel, teleurstelling, enthousiasme, vreugde, verbazing, … . . Net omdat leraren per definitie met mensen (leerlingen, collega’s, ouders) werken, vormen emoties de kern van het beroep. In dit seminarie zoomen we in op de emotionele dimensie van het leraarschap. We verkennen verschillende bronnen van emoties in de onderwijspraktijk en wat onderzoek ons hierover leert.

25
gratis voor studenten/personeel KULeuven / associatie
LIMBOpunten: 5
LIMBOticum
Inschrijven is niet meer mogelijk
Inschrijven als particulier

Praktische info

14 december 2021
18:00 - 21:00
G223
Kleinhoefstraat 4
2440 Geel
Schoolorganisatie, schoolbeleid en professionele ontwikkeling
Lesgever: Els Huygens