Wat zegt de (onderwijs)wetenschap over goede lespraktijken en goed leren?
Paul Kirschner is een wereldwijd vermaard expert op het domein van leren en onderwijzen ( https://www.ou.nl/web/paul-kir... ). Hij is niet alleen een dynamisch en productief onderzoeker, hij heeft het daarenboven ook tot één van z’n missies gemaakt om onderzoek en onderwijs dichter bij elkaar te brengen. Al te vaak worden naar zijn inzicht in onderwijs lespraktijken gehanteerd die gestoeld zijn op niet-wetenschappelijke inzichten over leren en over de wijze waarop dat leren adequaat kan worden ondersteund. Dat alles leidt tot onderwijs dat op z’n minst suboptimaal is. In deze lezing maakt Paul Kirschner de balans op van het wetenschappelijk onderwijsonderzoek naar leren en onderwijzen, hij geeft een overzicht van wat alle leerkrachten dienen te weten over het hoe en waarom van goede lespraktijken.
gratis voor studenten/personeel KULeuven / associatie
Praktische info
Spoorwegstraat 12
8200 SINT-MICHIELS